Prestiż i oszczędność

ganizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej). Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposó

Dodane: 15-08-2016 11:12
Prestiż i oszczędność

Fakt z Wiki - instrukcja kancelaryjna

Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).

Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


O historii administracji

Źródeł administracji, pojmowanej jako zarząd państwem, należy szukać w starożytnych despotiach wschodnich (Egipt, Persja), a także w innych regionach świata, w których w starożytności istniały państwa posiadające własny zarząd. Wśród nich można wymienić Majów, Azteków, Tolteków, Inków w Ameryce; Chińczyków oraz chociażby Hetytów, Żydów na Bliskim Wschodzie.

Cechy i zadania wymienione powyżej spełniały także systemy urzędnicze starożytnego Rzymu, Bizancjum, XII-wiecznego Królestwa Sycylii czy państwa krzyżackiego. W średniowieczu ważną rolę w procesie administracyjnym spełniał Kościół, pod którego opieką znajdowało się częściowo szkolnictwo, szpitale, przytułki. Współczesny system administracyjny nawiązuje do monarchii absolutnej

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Administracja


Zalety wirtualnego biura

Wielu przedsiębiorców stawiających na rozwój zastanawia się, jakie korzyści mogą płynąć ze zdecydowania się na wirtualne biuro. Ta usługa staje się coraz bardziej popularna i trzeba przyznać, że obecnie jest chętnie wykorzystywana przez niejedną firmę. Jakie zalety towarzyszą skorzystaniu z wirtualnej działalności biurowej? Oczywiście, pierwszym pozytywnym skojarzeniem, które przychodzi na myśl od razu, gdy rozważamy wirtualne biura, jest możliwość usunięcia opłat związanych z wynajmem lokalu przeznaczonego na pomieszczenia biurowe. Jest to bardzo istotne zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw, które musiałyby poświęcić wiele powierzchni na prowadzenie działalności biurowej w tradycyjny sposób.



© 2019 http://przedszkolaczek.info.pl/